«За сучасних умов людина нагадує пасажира, який їде в старому, розхитаному трамваї навстоячки, і не має за що вхопитись рукою. Лише знайшовши таку точку опори, він почуватиметься стійко.
Такою точкою опори має бути висока духовна мета.»
О. Вишневський
Виходячи з цього, метоюМоделі військово-патріотичної роботи в школі єактивізація діяльності з виховання у дітей, учнівської молоді почуття патріотизму, посилення моральної складової в загальній системі формування у молоді національної гідності, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків, особистісних рис громадянина Української держави, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, набуття соціального досвіду, фізичної досконалості, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури, розвиток психологічних і професійних якостей.
Основними завданнями Моделі військово-патріотичної роботи є:
- формування високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу;
- виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України;
- виховання у дітей та учнівської молоді шанобливого ставлення до державних символів – Державного Герба України, Державного Прапора України і Державного Гімну України, почуття громадянства, освіченості, формуванню національної свідомості, належності до рідної землі;
- формування в учнівської молоді відданості та вірності українському народові, готовності до захисту України, забезпечення її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості;
- виховання у дітей почуття гордості за свою державу, прагнення стати повноцінним її громадянином;
- забезпечення духовної єдності поколінь, підтримка та пропагування сімейних цінностей;
- формування національної свідомості і людської гідності, толерантного ставлення до інших націй, культур і традицій;
- формування здорового способу життя, прагнення до фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві.
Багаторічний досвід нашої роботи показує, що вирішувати проблему можна тільки в системі, тому, що в усіх видах основної діяльності школяра, учня, вихованця (навчанні, праці, громадській роботі, спорті, туризму, грі, гуртковій роботі, позакласній роботі, тощо) є місце для здійснення патріотичних вчинків та справ.
Військово – патріотичне виховання у закладі здійснюється за такими напрямками:
- формування і розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, орієнтації, національної гідності, культури міжнаціональних відносин, морально – психологічних якостей громадянина – патріота;
- вивчення героїчної історії українського народу, духовної спадщини, національних традицій, символів, звичаїв;
- вивчення і роз’яснення ідейно – теоретичних засад державної незалежності та суверенітету, ролі і місця Збройних Сил України, значення військової служби та військового обов’язку в забезпеченні територіальної цілісності держави;
- вивчення історії Великої Вітчизняної війни
- пропаганда життя і діяльності видатних військових і громадських діячів, борців національного руху;
- співробітництво з державними органами влади, громадськими організаціями, засобами масової інформації з питань військово – патріотичного виховання, військово – фахової орієнтації молоді та підготовка її до служби в лавах Збройних Сил України;
- розвиток шефської роботи, надання допомоги ветеранам війни та вдовам.
Вся робота з військово – патріотичного виховання спрямована на формування в молоді позитивної мотивації до виконання патріотичного обов’язку - захисту України.
З метою забезпечення високої ефективності та якості військово – патріотичної роботи, посилення її впливу на молодь у школі проводяться такі заходи:
- проведення зустрічей, уроків мужності з учасниками Великої Вітчизняної війни, із в’язнями концтаборів та учасниками тилу;
- проведення мітингів до Дня Перемоги;
- випуск газет та плакатів військово –патріотичної спрямованості- проведення читацьких конференцій, перегляд та обговорення кінофільмів на військову тематику;
- виставка літератури в бібліотеці школи на військову тематику;
- відвідування заходів віськово – патріотичної направленості:екскурсії по
місцях бойової слави;
- участь у міській спартакіаді допризовної молоді.
Головна мета військово - патріотичного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, формування в молоді рис громадянина Української держави, прищеплення почуття любові до своєї Батьківщини, потреби у служінні їй.
Патріотизм постає як глибоке громадянське почуття, змістом якого є любов до свого народу, Батьківщини, усвідомлення своєї причетності до історії, традицій, культури свого народу, вболівання за його майбутнє.
Ефективність національно-патріотичного виховання залежить від спрямованості виховного процесу, форм і методів його організації.
Сучасний період соціально – економічного розвитку суспільства докорінно змінив вимоги до рівня вихованості, озброєності знаннями формування характеру молодої людини, яка вступає у самостійне життя. Яким шляхом вести дитину до удосконалення власного «Я»? Як організувати процес патріотичного виховання учнів? Яким змістом його наповнити?
Такі й подібні запитання хвилюють учителів, загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів №4, які знаходяться у постійному пошуку найефективніших технологій патріотичного виховання.
Учні нашої школи вітають із Днем Соборності України!
Формування в учнів військово-патріотичних рис. Проблеми та перспективи
Коментарi