FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

«За сучасних умов людина нагадує пасажира, який їде в старому,розхитаному трамваї навстоячки, і не має за що вхопитись рукою. Лише знайшовши таку точку опори, він почуватиметься стійко.

Такою точкою опори має бути висока духовна мета.»

О. Вишневський

Виходячи з цього, метоюМоделі військово-патріотичної роботи в школі єактивізація діяльності з виховання у дітей, учнівської молоді почуття патріотизму, посилення моральної складової в загальній системі формування у молоді національної гідності, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків, особистісних рис громадянина Української держави, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, набуття соціального досвіду, фізичної досконалості, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури, розвиток психологічних і професійних якостей.

Основними завданнями Моделі військово-патріотичної роботи є:

  • формування високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі, держави, родини, народу;
  • виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України;
  • виховання у дітей та учнівської молоді шанобливого ставлення до державних символів – Державного Герба України, Державного Прапора України і Державного Гімну України, почуття громадянства, освіченості, формуванню національної свідомості, належності до рідної землі;
  • формування в учнівської молоді відданості та вірності українському народові, готовності до захисту України, забезпечення її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості;
  • виховання у дітей почуття гордості за свою державу, прагнення стати повноцінним її громадянином;
  • забезпечення духовної єдності поколінь, підтримка та пропагування сімейних цінностей;
  • формування національної свідомості і людської гідності, толерантного ставлення до інших націй, культур і традицій;
  • формування здорового способу життя, прагнення до фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві.

Багаторічний досвід нашої роботи показує, що вирішувати проблему можна тільки в системі, тому, що в усіх видах основної діяльності школяра, учня, вихованця (навчанні, праці, громадській роботі, спорті, туризму, грі, гуртковій роботі, позакласній роботі, тощо) є місце для здійснення патріотичних вчинків та справ.

Військово – патріотичне виховання у закладі здійснюється за такими напрямками:

  • формування і розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, орієнтації, національної гідності, культури міжнаціональних відносин, морально – психологічних якостей громадянина – патріота;
  • вивчення героїчної історії українського народу, духовної спадщини, національних традицій, символів, звичаїв;
  • вивчення і роз’яснення ідейно – теоретичних засад державної незалежності та суверенітету, ролі і місця Збройних Сил України, значення військової служби та військового обов’язку в забезпеченні територіальної цілісності держави;
  • вивчення історії Великої Вітчизняної війни
  • пропаганда життя і діяльності видатних військових і громадських діячів, борців національного руху;
  • співробітництво з державними органами влади, громадськими організаціями, засобами масової інформації з питань військово – патріотичного виховання, військово – фахової орієнтації молоді та підготовка її до служби в лавах Збройних Сил України;
  • розвиток шефської роботи, надання допомоги ветеранам війни та вдовам.

Вся робота з військово – патріотичного виховання спрямована на формування в молоді позитивної мотивації до виконання патріотичного обов’язку - захисту України.

З метою забезпечення високої ефективності та якості військово – патріотичної роботи, посилення її впливу на молодь у школі проводяться такі заходи:

- проведення зустрічей, уроків мужності з учасниками Великої Вітчизняної війни, із в’язнями концтаборів та учасниками тилу;

- проведення мітингів до Дня Перемоги;

- випуск газет та плакатів військово –патріотичної спрямованості- проведення читацьких конференцій, перегляд та обговорення кінофільмів на військову тематику;

- виставка літератури в бібліотеці школи на військову тематику;

- відвідування заходів віськово – патріотичної направленості:екскурсії по

місцях бойової слави;

- участь у міській спартакіаді допризовної молоді.

Головна мета військово - патріотичного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, формування в молоді рис громадянина Української держави, прищеплення почуття любові до своєї Батьківщини, потреби у служінні їй.

Патріотизм постає як глибоке громадянське почуття, змістом якого є любов до свого народу, Батьківщини, усвідомлення своєї причетності до історії, традицій, культури свого народу, вболівання за його майбутнє.

Ефективність національно-патріотичного виховання залежить від спрямованості виховного процесу, форм і методів його організації.

Сучасний період соціально – економічного розвитку суспільства докорінно змінив вимоги до рівня вихованості, озброєності знаннями формування характеру молодої людини, яка вступає у самостійне життя. Яким шляхом вести дитину до удосконалення власного «Я»? Як організувати процес патріотичного виховання учнів? Яким змістом його наповнити?

Такі й подібні запитання хвилюють учителів, загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів №4, які знаходяться у постійному пошуку найефективніших технологій патріотичного виховання.

Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріот

Формування в учнів військово-патріотичних рис. Проблеми та перспективи

Кiлькiсть переглядiв: 148

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.